اهمیت بسته بندی مناسب کالا
نقش بسته بندی در برندینگ کردن تجارت
امروزه نقش بسته بندی بر هیچ کس پوشیده نیست
یکی دیگر از مواردی که اهمیت بسته بندی در آن بسیار بالا است، برند کردن تجارت است. با این کار می توان به مقاصد زیر دست پیدا کرد:
نشان دادن هویت برند
بسته بندی مناسب و شکیل باعث می شود تا نام تجاری شرکت منحصر به فرد شود؛ در نتیجه با سایر انواع مختلف محصولات و برندها، تمایز ایجاد گردد.
موفق شدن در رقابت با سایر رقبا
با بسته بندی درست می توان گوی سبقت را از دیگر رقبا برده و در بازار حرف زیادی برای گفتن داشت.
جلب اعتماد مشتریان
در مورد برند سازی تجاری، اعتماد و ایجاد ارتباط درست با مشتریان بسیار اهمیت دارد. اهمیت بسته بندی نیز در این خصوص به حدی است که بیشترین نقش را در ایجاد ارتباط و اعتماد به عهده دارد.به واسطه بسته بندی درست می توان برند تجاری خود را از سایرین متمایز کرده و به نتیجه دلخواه دست یافت. قطعاً افراد اعتماد بیشتری به برندهای شناخته شده با بسته بندی مناسب و شکیل می کنند.
بالا بردن میزان فروش
یکی از اهداف مهم تولید محصولات و عرضه آن ها، بالا بردن میزان فروش است. هرچه در بسته بندی محصولات از طرح های نو و خلاقانه، رنگ، چاپ و … با کیفیت بالایی استفاده شود، میزان فروش نیز بالاتر می رود. با این فعالیت ها می توان برند محصولات خود را تعریف و در نهایت مشتریان را جذب کرد. در نتیجه می توان به اهمیت بسته بندی در بالا بردن میزان فروش پی برد.
نقش بسته بندی بر بهداشت و سلامت محصول
یکی از موارد بسیار مهم در بسته بندی می توان به صنعت مواد غذایی اشاره کرد. در این صنعت اگر استانداردهای بستهبندی به شکل مناسب انجام گیرد، در حفظ کیفیت محصول و نیز کنترل استفاده از نگهدارنده ها در روند تولید تأثیر بسزایی خواهد داشت. با این روش می توان ضایعات را به حداقل رسانده و بهترین و باکیفیت ترین نوع محصول را به مشتری ارائه نمود.
بسته بندی درست می توان مانع بزرگی در کاسته شدن کیفیت محصول باشد. همچنین مواد بکار رفته در تولید کاغذ بسته بندی باید به گونه ای باشد که تأثیری روی کیفیت مواد نگذارد..
کلام آخر
بسته بندی را می توان بخش مهمی ازفروش دانست. اهمیت بسته بندی به اندازه ای است که با انجام درست آن می توان در بازار نسبت به رقبا موفق تر بود. بسته بندی شکیل با طراحی منحصر به فرد، چاپ و نوع جنس کاغذ بکار رفته در تولید آن و … نقش مهمی در جلب اعتماد و توجه مشتری دارد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که ضمن رعایت موارد مربوط به محافظت از محصول بخصوص محصولات غذایی و دارویی و جلوگیری از آسیب به آن ها، بتواند به عنوان یک وسیله تبلیغات رایگان و در عین حال کاربردی میزان فروش خود را افزایش دهد